dinsdag 10 maart 2009

Uit mijn portemonnee

Ik heb een nieuwe portemonnee. De oude leren zwarte portemonnee voelde eigenlijk al een hele tijd niet goed meer. Te zwart, te leer, te donker, te fantasieloos. Nu heb ik een ecru etuitje uit de Wereldwinkel voor zo weinig geld dat ik er eigenlijk meer voor wilde betalen. Er zitten mooie glanzende lovertjes op. Of ie praktisch is, moet nog blijken, maar ik word er in ieder geval blij van.

Uit mijn oude portemonnee kwamen een paar briefjes die ik wil wegdoen, maar niet kwijt wil raken.

Een ervan is een citaat van Osho, dat waarschijnlijk wel een jaar of tien in mijn portemonnee heeft gewoond. Ik vind het nog steeds prachtig:

"No need to be serious, all seriousness is ilness.
Laugh and dance your way.
to be joyful is the only prayer, and to learn to dance so deeply that the dancer disappears in the dance, is the only worshop.
Just to be joyful."

Een briefje met een citaat van Abraham-Hicks, wat me altijd ontspant als ik het lees, kwam er een paar jaar geleden bij:

"We think this will help you: Imagine that you are swimming and you find yourself tired and in trouble. well, if you would just relax, you could float to the surface and regain a little stamina and then off you could go again. but if you start flailing about in your fear that you're going to drown... the worse it gets the worse it gets the worse it gets... And what we would like you to do is just do more relaxing."

Dank jullie wel mooie citaten. Jullie leven nu voort op het Internet.

Geen opmerkingen: